Tuesday, October 31, 2006

sundo

To say that this song is beautiful is an understatement. The lyrics maybe that simple, but the promise of an eternal courtship lingers, across the rhythm and the melody.

Among Filipinos, fetching the woman one loves is an essential part of romance. Yes, there's this risk of the "fetching" becoming perfunctory and monotonous, but for a man so in love with a woman, fetching is a very powerful act of love.

And almost every woman I know has waited for someone... for a "sundo."

For Alisa, such a beautiful and strong woman:

Kahit anong mangyari, mahal, susunduin kita... umulan man o bumagyo, may sasakyan man o wala, alas kuwatro man nang umaga o alas dos nang tanghaling tapat.

Sundo
ng Imago

Kay tagal kong sinusuyod ang buong mundo para hanapin, para hanapin ka
Nilibot ang distrito ng iyong lumbay, pupulutin, pupulutin ka

Sinusundo kita, sinusundo

Asahan mo, mula ngayon, pag-ibig ko'y sa iyo
Asahan mo, mula ngayon, pag-ibig ko'y sa iyo

Sa akin mo isabit ang pangarap mo, di kukulangin ang ibibigay
Isuko ang kaba, tuluyan kang bumitaw, ika'y manalig, manalig ka

Sinusundo kita, sinusundo

Asahan mo, mula ngayon, pag-ibig ko'y sa iyo
Asahan mo, mula ngayon, pag-ibig ko'y sa iyo

...sinuyod ang buong mundo, naghihintay sa iyong sundo

No comments: